MENU

keskiviikko 11. huhtikuuta 2018

Reykjavík - katutaidetta ympäri kaupunkia


Moikka! Päätin tulla moikkaamaan teitä näin pikaisen postauksen muodossa, koska luonnoksista ei tällä hetkellä löydy valmista postausta julkaistavaksi. Muutenkin ajattelin, että olisi mukava tulla jakamaan ihan vain kuulumisia. Enpä ole tainnut koskaan kunnolla täällä kuulumisia jakaakaan!

Viimeiset viikot olen kuluttanut aika tiukasti neljän seinän sisällä opiskellen, koska kurssini ovat lopuillaan. Kaksi tenttiä olen jo suorittanut ja ensi viikolla on vuorossa viimeinen. Varmasti olisin voinut selviytyä vähemmälläkin opiskelulla, mutta olen aikamoinen stressaaja luonteeltani, eikä asiaa yhtään auta elämäni ensimmäiset yliopistotentit (+suullinen tentti!) ja opiskelu kielellä, jota olen opiskellut viimeksi lukiossa. Viimeinen puristus on kuitenkin aivan pian ohi ja pääsen nauttimaan neljän kuukauden makeasta kesälomasta. Olen vähän suunnitellut, että kirjoittaisin vaihto-opiskelusta oman postauksen, kiinnostaisiko se teitä?


Perheeni on saapumassa huomenna tänne vierailulle, joten sen myötä tulevina päivinä on luvassa paljon turistipuuhaa. Sääennuste näyttää tällä hetkellä surullisen sateiselta, mutta olen täällä kolmen kuukauden aikana oppinut ymmärtämään, että ennusteita on aika turha tiirailla tarkasti. Sää kun voi muuttua viidessä minuutissa täysin päinvastaiseen.

Meillä on perjantaille varattuna liput Blue Lagooniin (jippii ylihinnoitellut kuumat lähteet, täältä tullaan!) ja yksi ravintolavarauskin on jo tehty. Pääsen kuin pääsenkin siis testaamaan Reykjavíkin parempia ravintoloita. Toivon mukaan pääsen jakamaan sisältöä tekemistämme reissuista täälläkin, mutta Instagramin puolelle tulee aivan varmasti paljon matskua! Löydät minut sieltä nimimerkillä @nielannn.


Mulla on edelleen hirmuisesti postausideoita Islannista. Tenttien jälkeen voinkin jälleen keskittyä paremmin tänne ja jakaa enemmän kokemuksiani. Olisi kuitenkin ihanaa kuulla, jos teillä on jotakin toiveita postausten suhteen. Olen enemmän kuin innoissani toteuttamaan niitä!

Postauksen kuvituksena on tällä kertaa otoksia Reykjavíkin keskustan seinämaalauksista. Olin yllättynyt, kuinka taiteellisia islantilaiset ovat ja tuntuu, että huomaan joka kerta uusia maalauksia astuessani ulos. Tutun rakennuksen toiselta seinustalta voikin aueta mitä upein seinämaalaus. Täällä kannattaa siis aina kurkkia kulman taakse ja valita välillä toinen katu, jota kävellä!


SEURAA MINUA:

2 kommenttia :

  1. Upeita kuvia! Katutaide on todella hienoa, kun se on noin taidokkaasti tehty :)

    VastaaPoista