MENU

maanantai 5. maaliskuuta 2018

Pariisi - kaunis, kylmä ja keväinen

Voiko sanat kylmä ja keväinen yhdistää samaan otsikkoon? Minusta voi. Sitä Pariisi minulle tarjosi viikko takaperin. Aamuisin lämpötila huiteli noin viiden pakkasasteen tienoilla, mutta aurinko paistoi, kadut olivat kuivat ja lunta ei ollut mailla eikä halmeilla.

Pariisi tosiaankin tarjosi minulle mitä kauneimman sinisen taivaan koko matkan ajan. Aurinkoa ei kyllä voita mikään. Minun aikani Pariisissa käsitti enimmäkseen kuljeskelua ympäriinsä ihanilla alueilla ja perinteisten turistinähtävyyksien tsekkailua. Shoppailua harrastettiin totta kai kevyin parin Primark kassin menoin. Kiinnostaisiko teitä kuulla, mitkä tulevat kevät-/kesätrendit puhuttelee minua? Lisäksi herkuteltiin totta kai ihanalla ruoalla, koska opiskelijabudjetilla se ei oikein onnistu täällä Islannissa.

Nämä ihastuttavat värikkäät talot olivat minulle uusi tuttavuus, mutta ovat kuulemma kovassa huudossa Instagramin puolella. Moniin tämän Rue Cremieux:in talon ikkunoihin ja oviin olikin jo ilmestynyt kuvauskieltoja, jonka ymmärrän täysin. Onhan tämä tavallisten ihmisten kotikatu, jonka Instagram-hirmut ovat valloittaneet. Meidän lisäksemme kadulla ei kauniista ilmasta huolimatta ollut kuitenkaan kovinkaan monia ihmisiä räpsimässä kuvia.


2 kommenttia :