MENU

sunnuntai 2. syyskuuta 2018

Miksi akryylikynnet?



Yleisin kehu, jota saan ulkonäöstäni ovat kynteni. "Onpa ihanat kynnet!" "Vau, onks noi sun omat?" "Ihana väri!" On toisaalta hassua, että ainut feikki asia minussa saa eniten kehuja. Minulla ei koskaan ole ollut ripsienpidennyksiä tai hiuslisäkkeitä (huijasin, on mulla ollut kerran vanhojen tansseissa), en tarvitse huuliini täytettä, enkä suunnittele veitsen alle menoa. Kynnet ovat kuitenkin niin iso osa minua, että en näistä hevillä luovu. (Keväällä Islannissa mulla ei tietenkään ollut akryylikynsiä.)

Laitatin ensimmäistä kertaa akryylikynnet ylioppilasjuhliani varten keväällä 2014. Olin aloittanut puoli vuotta aikaisemmin nykyisessä työssäni. Tiedän, kreisiä, olen ollut nykyisessä työpaikassani kohta viisi vuotta. Järjettömän pitkä aika näin nuorelle nykymaailmassa. Ennen työpaikkaani olivat omat kynteni mielettömässä kuosissa. Ne olivat vahvat ja lähes yhtä pitkä kuin nykyiset akryylikynteni. Työ oli kuitenkin sen verran fyysistä, että omat kynteni eivät yksinkertaisesti pysyneet enää pitkinä. Oli siis aika siirtyä kohti vanhvempaa kynsimateriaalia.


Aloitin kynsitaipaleeni Stockmannin yläkerrassa sijaitsevasta kynsistudiosta. Siitä lähtien olenkin huollattanut kynteni samalla tekijällä. Kynsiteknikkoni tekee nykyisin töitä kotona, joten käyn siellä huollattamassa kynteni noin viiden viikon välein. Olen todella tyytyväinen, että onnistuin ensimmäisellä kerralla saamaan tekijän, joka tekee näin mielettömän kestäviä kynsiä! Monilla ystävilläni saattavat kynnet katkeilla jo parin kolmen viikon päästä huollosta, mutta mulla se on todella harvinaista.

Yllä näkyvät ranskalaiset kynnet ovat neljä ja puoli viikkoa huollon jälkeen ja edelleen todella toimivassa kuosissa. Suosin yleensä suhteellisen neutraaleja kynsiä joihin voin halutessani vaihtaa lakkaa kesken huoltovälin. Olen pitkään mennyt ranskalaisella manikyyrillä, koska se on vaan niin klassisen kaunis ja kasvu ei näy niissä yhtä voimakkaasti kuin värikkäissä kynsissä.


Vaihtelevasti lakkaan siis myös itse kynsiäni, koska vaihtelua on välillä mukava saada. Oma suosikkimerkkini on ehdottomasti OPI, jonka lakat ovat kaikin puolin laadultaan parasta mahdollista. Aina en kuitenkaan viitsi laittaa kynsilakkaan yli 15 euroa ja H&M:n lakat ovatkin oiva korvike niihin tilanteisiin. Ne ovat mielestäni hintalaatusuhteeltaan todella hyviä ja plussaa tulee totta kai valtavan laajasta sävyvalikoimasta.

Yksi asia, josta en tulee koskaan luopumaan on Seche Viten pikakuivattava päällyslakka. Se on niin mieletön tuote, että aivan jokaisen tulisi kokeilla sitä. Hinta taitaa pyöriä siinä 15 euron paikkeilla ja ainakin Kicks myy sitä.

Ps. Tiesittekö, että akryylin päällä tavallinenkin kynsilakka pysyy täydellisenä pari viikkoa


Juuri päästyäni sanomasta, että otan yleensä mahdollisimman neutraaleja kynsiä, esittelen nämä. Edellisessä huollossa ollessani olin juuri suuntaamassa äitini kanssa Kansallismuseossa olleeseen Barbie-näyttelyyn. Siitä inspiroituneena päätin, että nyt sitten repäistään ja laitetaan kunnon Barbie-pinkkiä. Oon tykännyt näistä super paljon! Pohdin, että voisin ottaa seuraavalla kerralla ehkäpä vaalean lilaa, koska se on ollut mielestäni aina tosi kiva väri kynsissä.


Mikä on teidän mielipiteenne feikeistä kynsistä vai sattuuko joltain teistä löytymään myös sellaiset?


SEURAA MINUA

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti